Dag Carlos,
Intussen ben je al enkele jaren de vaste reisagent voor het Beethovenorkest Le Concert Olympique en dat is allesbehalve een ‘normale’ klant.
Ik heb aan Carlos van Travel Expert Leuven een zeer grote hulp gehad in het organiseren van de reizen van onze muzikanten solisten. Zonder hem was ik nu nog vluchten aan het zoeken en boeken voor september 2017…
Hij staat altijd paraat, zowel overdag als ’s nachts (!) om de laatste wensen van onze muzikanten in te willigen of om eventuele vluchtproblemen op te lossen. En dat allemaal met een grote glimlach en een engelengeduld.
De laatste productie was er eentje om ‘u’ tegen te zeggen: er moesten vluchten geboekt worden voor 53 muzikanten, 50 koorleden, 5 orkestleden en 4 diva solisten. Pittig detail: de muzikanten kwamen uit alle hoeken van de wereld en moesten ingevlogen worden vanuit Duitsland, Rusland, Frankrijk, Spanje, Nederland, Kroatië, Polen, Oostenrijk, Estland, Groot-Brittannië, Zwitserland en Hongarije.
De reisroute was niet min: de 100 muzikanten vlogen eerst naar Brussel – van Brussel naar Berlijn – van Berlijn terug naar huis – om een week later terug te vliegen naar Baden Baden en terug naar huis natuurlijk.
Belangrijk want als er iets zou fout lopen, dan was er geen concert. En er gingen wel wat dingen fout helaas. Een solist had zijn artiestennaam doorgegeven i.p.v. zijn officiële naam waardoor zijn tickets last minute aangepast moesten worden. Er werden extra stoelen geboekt voor cello’s… maar mister en misses cello konden geen geldig paspoort voorleggen dus dat zorgde voor verwarring bij de incheckbalie. Bij het koor waren er een aantal zieken die last-minute omgeboekt moesten worden. Twee muzikanten zaten vast op de trein op weg naar de luchthaven. Ze hebben de vlucht toch nog zeer nipt gehaald omdat Carlos de directie van SN Brussels Airlines gealarmeerd had om de incheckbalie langer open te houden en dit om 6 uur ’s morgens.
Uiteindelijk is het allemaal goed afgelopen en stond elke muzikant op het podium zowel in Antwerpen, Berlijn als Baden Baden. Duizendmaal sorry voor de extra stress. Duizendmaal dank voor de zeer fijne en vlotte samenwerking.